Unde-i muzica bună de…

M-am trezit menţionată de Andra în legătură cu ultima ei postare pe blog, în care se întreabă dacă se mai face muzică bună în România. Eu colaborez de puţin timp şi cu werock.ro, un site de ştiri muzicale pentru care trebuie să acopăr în cuvinte creaţiile interne. Şi am probleme cu asta, că puţine par să merite un loc pe lista mea de Uite ce piesă mişto a scos X.

Dacă e să mă uit înapoi, nu cred că pot să spun cu mâna pe inimă că România a scos muzică bună decât pe vremea vinilurilor. Acum, sincer, m-am născut în 88, iar până când am avut radio sau televizor cred că deja apăruse postul Atomic. Păi eu am crescut cu Andre, 3rei Sud-Est, Genius, Angels, Valahia şi alte trupe autohtone simpatice, dar care sub nicio formă nu pot sta calitativ lângă Smokie sau Evergreenurile pe care le ascultam în acelaşi timp, dar care erau străine.

Dar îmi amintesc cu drag de Gică Petrescu, Zavaidoc, Jean Moscopol, Cristian Vasile, Dorel Livianu şi alţii, pe care îi ascult încă cu drag şi parcă o aud pe Oma cum le fredonează romanţele. De asemenea am crescut cu muzică populară (primii 14 ani petrecuţi în Bucovina mi-au educat atenţia şi selectivitatea atunci când aud o horă, o doină, un cântec popular).

Acum? Acum cred că e totul prea zgomotos, prea strident, nu mai e muzică, e zgomot.

Vă las cu o piesă dragă mie:

9 responses to this post.

  1. Sunt o sumedenie de trupe care fac muzica de calitate in Romania. Sigur, nu au toate clipuri, nu-s ultravedete siliconate si nu-s pe tv, dar muzica eu zic ca inca se face… Adica de la Genius si Valahia au aparut luni amare, kummuri, byroni, urme, grimusi, elefanti bizari si cate si mai cate…. de nu-mi vin acum toti in minte, am bifat si eu top of mind. Apoi nu cred ca are loc vreo comparatie intre Andre si Smokie, chit ca noi i-am ascultat cam in aceeasi perioada din cauza de acces la muzica… Smokie e o trupa britanica din anii 70, Andre and co sunt pseudo artisti romani aparuti in perioada post decembrista, cand romanii aveau nevoie de zbenguiala si senzatia ca facem si noi muzica.
    Eu zic ca sunt sperante. Nu-i niciunul Zavaidoc, dar si anii au trecut… Stii cum zice Pasarea Colibri :D. Peste 30 de ani probabil ca astia vor fi ,,oldies but goldies”.

    Reply

    • Exact, Pasarea Colibri, multumesc! 🙂 Da, si ai enumerat Kumm, Luna Amara, Urma si Byron care chiar imi plac, dar sunt exceptii intr-un amalgam de sunete calcultorizate

      Reply

  2. E… eu zic ca nu sunt chiar exceptii ci e vorba de faptul ca nu ies asa usor la suprafata ca mizeriile. Intrebarea era daca se face muzica in Romania, eu zic ca se face… Ca lumea are creierii imprastiati si ca ne paste idiocratia… asta se vede de la ce e pe tv in general, nu doar pe posturile de muzica… Sunt mult mai multi. Alexandrina, Blue Nipple Boy, Aievea (ceva mai soft), Luiza Zan, Mara (asta ca sa n-o dau doar pe rockereli), the mooods, maria raducanu, aeroport, Butterflies in my stomach, sophisticated lemons, subcarpati, suie, roa, chiar si parazitii, as inclina sa zic chiar ca Smiley desi cat se poate de comercial si soft scoate niste lucruri comestibile (acum, fireste, nu-s toate pe gustul tuturor, tocmai asta-i frumos, ca sunt de toate pentru toti…).

    Reply

  3. sa fim optimisti! 😀

    Reply

  4. De Pasarea Colibri am vrut si eu sa zic mai devreme! Sau Phoenix. Dar si in ziua de azi exista muzica buna romaneasca, doar ca nu prea ajunge sa fie si mediatizata foarte mult si e, deci, greu de gasit.

    Si-ti zic cateva trupe pe care le am in playlistul meu “made in Ro” 😛 : Vama, Luiza Zan, Electric Fence, Perpetuum Band, Grimus. Ar mai fi si Verita Saga, dar nu-s sigura ca-i un argument nimerit 🙂

    Reply

  5. Nightlosers 😉

    Reply

  6. Anne, grait-ai potrivit sufletului meu.

    Reply

Leave a comment