Numai ce poate fi citit există cu adevărat

N-am zis eu vorba din titlu, ci Ana Blandiana în Cărţile ce ne-au făcut oameni (volum în care Dan C. Mihăilescu a adunat recomandări de lectură de la 19 personalităţi din România). Recomand.

Câteva idei ce mi-au plăcut şi care mi-au mai dat o palmă peste obrazul de ignorantă pe care l-am îngrijit în ultimii ani.

“Cititul între 8 şi 14 ani este echivalentul din viaţa oamenilor al deprinderii vânatului la feline” – Liiceanu (comentaţi cu privire la tura a doua de BAC).

Tot acelaşi Liiceanu spune că A deveni cititor asta înseamnă: să creşti fără să se vadă. – e atât de concentrată şi frumoasă ideea asta că nu vreau să-i ruinez esenţa comentând-o.

Ca să rămân totuşi ignorantă şi să nu credeţi că m-am trezit cumva din somnul superficialităţii, permiteţi-mi să nu-mi mai aduc aminte cine a zis asta: Cărţile care, necitite, te-ar putea face să ratezi ceva esenţial din viaţa pe care ai trăit-o.Şi da, rămân superficială pentru că am tomuri şi tomuri care mă pot duce în locuri în care visez să ajung şi pe care mi-i prea lene să le deschid. Rateu. Să mă aresteze cineva! Arest cultural.

Şi acum că m-am dat un pic isteaţă, vă avertizez: A recomanda o carte e un act de maximă răspundere şi de mare intimitate (Andrei Pleşu). Aşa că musai să ştiţi că pe răspunderea mea vă recomand Cărţile care ne-au făcut oameni. Ca să nu ne mai preocupe gazonul de pe National Arena🙂

Leave a Reply

