Idei de-a gata.

  Mă admonestează virtual Pandora de dimineață: LEAPȘA! Eu n-aveam chef de joacă, aveam treabă, piesă de promovat, mail-uri de dat, gânduri de gândit. Mă prind într-un târziu că despre asta-i vorba!

Am primit înainte de Paște/i o leapșă de la Carmen panicoasa. Carmen panicata. Carmen “Anne, vreau să rămâi o lady și să mergi Pe Tocuri“. Sau Carmen despre care am scris eu aici mai demult. Că de când am început să mă învârt prin cercuri băiețești a crezut ea, Cărmenuța, că nu mai citesc, nu mai port ciorapi, nu mă mai dau cu ruj sau cu parfum. Primesc leapșa ca să calmez Carmenul.

V-am mai zis eu vouă că dacă e ceva ce nu pot suporta în lumea asta atunci e musai vorba despre Ignoranță. Și Lene intelectuală. Și Prostie. Așa că iau din bibliotecă o carte delicioasă și-o s-o dăruiesc cuiva care are nevoie de ea. Idei primite de-a gata. Nu vă sfiiți. Ați fost inteligenți în clasa a 5a și premianți. Și bursieri. Și citeați lecturile de vacanță. Și vă uitați numai la câteva emisiuni la teveu și nu știați de Facebook: wasting your life since 2004. Nu e nicio rușine să-mi ziceți: Anne, eu simt că nu mai sunt omul cu care mă mândream odată și am nevoie de un șut amuzant și dăștept în derriere. Nea Flaubert știe ce zice.

Așa că mă gândesc să ofer cartea aceasta celui care îmi lasă cel mai sincer comentariu: de ce am nevoie câteodată de niște idei primite de-a gata? Și-l scot la un pahar de vorbă. Bonus!🙂

Dicționar de idei primite de-a gata îi o poetică a clișeului, după cum scrie prefața.

9 responses to this post.

  1. Eu chiar mi-as dori sa citesc aceasta carte, si nu pentru ca imi lipsesc ideile,ci pentru faptul ca m-ar ajuta sa le slefuiec pe ale mele,sa le descopar pe cele pe care eu nu le consider idei ce isi pot gasi si expunerea in realitate.
    Am mai citit o carte asemanatoare,”How to get ideas” de Jack Foster si chiar m-a ajutat mult.
    Dar daca nu reusesc sa primesc aceasta carte de la tine,tot o voi citi,vad eu cum fac rost de ea.
    Spor in toate!

    Reply

  2. Ideile primite de-a gata îți setează standarde mai înaintate de la care să-ți începi erecția creativă. Practic îți ține loc de preludiu și te scutește pe tine de la a-ți consuma energia căutându-le pe primele 3 top of mind soluții. Cred/Așa mă amăgesc eu.

    Reply

  3. Răspunde-mi și mie ceva ca să nu simt că mă ignori.

    Reply

  4. Posted by Vlad on May 5, 2011 at 11:48 pm

    ideile de a gata sunt bune in momentul in care le personalizezi, dosesti sursa si devin ale tale. la urma urmei, ‘artistii prosti copiaza, pe cand cei adevarati fura. cu o ghilimea, ca sa fiu undeva intre cele 2 categorii

    Reply

  5. […] Anne-Marie Chelaru https://theannemarie.wordpress.com/2011/04/28/idei-de-a-gata/ […]

    Reply

  6. Dragilor, cartea merge la Carmen pentru că mi-a făcut o super-ofertă și sunt influențabilă. Vă mulțumesc, dar promit să revin cu alte bunătăți.

    Reply

Leave a Reply

