Moarte punctelor de suspensie!

Stai să vezi ce mi ți-i ard eu pe ăștia care le folosesc…Chiar dacă spațierea lasă de dorit … sau chiar dacă utilizatorul știe că punctul vine imediat după ultima literă din ultimul cuvânt… Punctele de suspensie au fost inventate cu un scop…înălțător…suprem…care trebuie să ne ajute în a ne înțelege mai bine în scris cu semenii noștri… Să ne ajute…!!! Să ne ajute, nu să ne enerveze… !!!

Am vrut să scriu tot articolul ăsta în maniera …!!! (că nici faza cu trei semne de exclamare nu o înțeleg, mai ales dacă urmează după punctele de suspensie fără spațiere. Exemplu: “Diseară…!!!”), dar nu m-ați fi citit până la final. Așadar, dupE dicționar:

PUNCTELE DE SUSPENSIE (…) arată o pauză mare în cursul vorbirii. Spre deosebire de punct, punctele de suspensie nu marchează sfârşitul unei propoziţii sau al unei fraze, ci indică, în general, o întrerupere a şirului vorbirii.

Recitim ce-i bold-uit. Cititorule, fă o față luminată! Mersi!

Iau la întâmplare primele cinci postări de pe păretele feisuchist?

Hei … ce mai astepti ?
… in seara asta la noua , la X … unde altundeva ?

Să vă iegzemplifichez și una d-aia cu semne de exclamare?

Pe voi… ce vă enervează? Sunt curioasă, trimiteți exemple de fraze care ar fi trebuit scrise altfel!!!

Mulțumesc.

 

9 responses to this post.

  1. iar ma simt vizat, stiam eu ca ai ceva cu mine :))
    eu le folosesc, doar la sfarsitul frazei, mai ales pe twitter, pentru ca da, e o pauza in vorbire pana vine urmatorul tweet, si cateodata in comentarii…

    Reply

  2. Posted by Andrei Ciubotariu on April 15, 2011 at 6:09 am

    Pe mine nu mă deranjează atât timp cât sunt puse cum trebuie (culmea, nu?). Chiar și atunci când abuzezi de ele, fă-o cu cap. Sunt situații când chiar lipsesc. Sună mai bine cu ele… mie îmi plac. Când eram în clasele primare aveam probleme și mari emoții să scriu corect cu cratimă, iar acum sunt foarte atent și nu cred că am greșit vreun cuvânt de ceva vreme (nu mă laud, dar dacă nu știu, caut pe Google. Nu-i rușine să cauți ce nu știi). În schimb pe mine mă supără diacriticele. Fără ele trebuie să fiu concentrat. M-am obișnuit de mic să le folosesc și acum nu-mi dau pace. Nu mai zic de vorbitul pe r0m@n3s7e. Mi se pare de total prost gust. Dar de astea te poți feri ușor dacă nu te învârți prin cercul lor de prieteni.

    Reply

  3. Eu am printat asta odata si i-am dat-o postagiului, completata. Ca pe un formular.

    Reply

  4. pe mine nu mă enervează, dar mă jenează când văd folosindu-se apostrof în locul cratimei. (vezi: dă’mi idul tău de mess. nu-ţi dau nimic şi fuguţa repede acasă şi sa nu te întorci fără o sută de pagini citite!)
    tu ştii de ce fac oamenii asta? eu mi-aş fi pus banii pe comoditate, dar cratima e la două rânduri mai sus pe tastatură. sau e cumva vreun complot împotriva folosirii cratimei altogether iniţiată de tinerii care întreabă “cf” şi răspund “bn”?

    Reply

Leave a Reply

