Singurătatea-i o treabă normală

 

Eu nu-i înţeleg pe oamenii care nu fac nimic singuri. Nu merg la un concert singuri, nu mănâncă singuri, nu merg la film singuri, nu se plimbă singuri pe stradă, nu-şi caută singuri de îmbrăcat prin magazine, nu citesc singuri o carte-n parc.

Alo? Salut. Ce faci? A, nimic, voiam să mă duc până-n Carrefour să-mi cumpăr detergent şi aş fi vrut să vii cu mine. Dar dacă nu poţi, asta e. O să-mi spăl de mână tot ce am de spălat.

Isolophobia îi zice. Totul ţine de cât de multă încredere ai în tine. Eu m-am dus singură la concert la Guns `n Roses. Am mâncat de-atâtea ori singură în restaurante. Da, te vede chelnerul singură şi întreabă: câte persoane?, dar de ce să te ruşinezi când tot ce-ţi doreşti e să laşi o ciorbă caldă să-ţi încălzească esofagul în timp ce te gândeşti la ale tale şi nu eşti nevoit să porţi o conversaţie de complezenţă. Cu gura plină, da.

Îmi place să îmi fac unele cumpărături singură. Să pot să alerg prin magazine în stilul meu (nu sunt genul care se zgâieşte la o pereche de pantaloni scurţi, cu toate că are nevoie de ghete de ski). “Da, o să vin la concertul trupei tale, cu toate că o să vin singură”. Şi ce dacă vii singură? Dacă nu găsim companie nu mai ieşim din casă? Da, îţi trebuie o pereche de nuci ca să te duci într-un loc nou plin de necunoscuţi şi să nu cauţi disperat cu privirea o faţă familiară. Dar devine grav când nu poţi sta o secundă cu tine însuţi. Să nu suni pe nimeni, să nu zici Hai pe la mine, mă plictisesc, să nu zici Hai pe la mine să plecăm împreună la şcoală, etc. Nu vreau să-mi transform prietenii în plase de siguranţă. Mă duc singură să dau piept cu situaţiile ce nu-mi provoacă confort.

Ai trecut vreun test din ăsta de singurătate? Ai făcut singur un lucru pe care nu credeai că erai în stare să-l faci? Îmi povesteşti?

23 responses to this post.

  1. Posted by Warganism on February 20, 2011 at 7:54 pm

    Si oamenii care nu pot trai singuri cum vor muri?

    Reply

    • vor muri de moarte bună
      cu gândul la multă lume
      cu care-ar fi vrut să fie împreună

      Reply

      • Posted by Warganism on February 20, 2011 at 8:26 pm

        ” voiam să mă duc până-n Carrefour să-mi cumpăr detergent şi aş fi vrut să vii cu mine. Dar dacă nu poţi, asta e. O să-mi spăl de mână tot ce am de spălat.”

        Pe principiul asta oamenii vor refuza sa moara pentru ca sunt singuri si toti vor suferi o moarte lenta si dureroasa singuratica🙂

        Dar mi-a placut rima ta.Nice article.

      • dacă e vreun principiu de care să mă agăţ că refuz să mor, ăsta să fie! Că eu nu-s mare amatoare de moarte :))
        Mulţumesc, te mai aştept.

  2. Posted by Bianca on February 20, 2011 at 10:49 pm

    Sau mai sunt unii de nu suporta sa se plimbe singuri. Faza e ca in Bucuresti te poti plimba singur cat vrei prin parcuri, sa te relaxezi, sau chiar pe strada. In orasele mici, pe de alta parte, daca te plimbi singur se uita lumea urat la tine. Te catalogheaza drept nebun. Adevarul e ca o companie conteaza, dar asta in cazul in care e cea potrivita si chiar merita sa stai sa “hang out” cu persoana respectiva. Altfel, mai bine singur. Plus ca orice persoana mai are nevoie de momente petrecute cu propriul sine.

    Reply

  3. Ma distreaza tare coincidenta asta de nume si atitudine🙂 cred ca de vreo 6 ani buni fac o gramada de chestii singura si, culmea, imi place la nebunie. De vreo 2 ani imi iau chiar mici vacante, de capul meu si ma simt de 1000 de ori mai implinita sa stau sa ma analizez, sa ma bucur in sinea mea de peisaj si cunosc alti oameni (ultima varianta e optionala).Unii considera ca e o falsa incredere in sine si practic sunt o fiinta la fel de nesigura ca marjoritatea. Ei bine, am stat si am analizat si rasanalizat, iar concluzia e ca, e putin infricosator la inceput, insa cu timpul, daca esti si genul caruia ii place sa intoarca povestea pe toate fetele, ai doar de castigat. If I like to be alone that doesn’t mean that I’m lonely🙂

    Reply

  4. http://www.youtube.com/watch?v=99f_P5YKnX8 :-)) Vezi tu , si cand starea asta devine permanenta si incepi s-o vezi ca pe una normala,e cam periculos ..😛

    Reply

  5. Orice-ai zice, si God knows, eu am fost de multe ori singurica, nu te duce la un film romantic singura.

    Am fost cu placere la restaurant, unde am mancat paste, la care capatul nu era pe buzele altcuiva ci doar in farfurie, la cumparaturi prefer sa merg singura ca sa nu fiu deviata de la scopurile precis stabilite de-acasa, am fost la teatru si m-am distrat la maxim cu un mosulica de langa mine, tot singur si el, am iesit la nesfarsite plimbarele prin locuri pe care eu nu le descoperisem si de care altii deja se plictisisera, obisnuiesc sa merg la muzee singura ca sa poposesc cat vreau la exponatele care-mi plac fara sa aud tot soiul de comentarii, am fost si intr-o cafenea ca sa beau un frape si sa citesc un ziar. Mda totul foarte boem asa. Pana cand…

    Am fost sa vad Twilight, my guilty pleasure, la care n-a vrut nimeni sa mearga cu mine atunci. Si desi nu m-am simtit in niciun fel din punct de vedere afectiv, privirile adolescentelor in grupulete: “ah saraca, n-are prieteni,” ale casieritei care n-a inteles de ce vreau UN loc intre doua grupuri si ale fetei de langa mine care se uita sa vada daca plang la momentele emotionante, m-au facut sa abandonez activitatea asta. Le caut eu pe net si ma uit acasa. Tot singura evident🙂

    Reply

  6. Precizare pentru alti cititori: eu sunt intr-o relatie. Si e una frumoasa. Dar cateodata mi-e mai dor de MINE decat de NOI. Pentru ca in egoismul meu, am constientizat ca daca nu-mi place de mine si nu-mi cultiv relatia Claudia-Claudia, n-am cum sa am pretentii de la altii sa ma placa.

    Pfuai ce m-am racorit! :)) Mersi hani!

    Reply

    • No problemo! Abia ce ţi-am dat accept la primul comentariul şi m-a umflat râsu la al doilea: EU SUNT ÎNTR-O RELAŢIE🙂
      Ţi-era frică de oamenii care cred că locuieşti cu opt pisici? :))

      Reply

  7. cam da, ca recitind primul comentariu, pare usor deprimant. Cum fac eu de toate singura asa :))

    Reply

  8. Mie-mi place sa merg singura pe strada, sa-mi infig castile in urechi si sa atribui lumii fondul muzical stabilit de mine…oo feels so good .. cand e cineva cu tine tre sa palavragesti pe sec asa si sa mai si stai cu gatul intors la stanga sau la dreapta, ca sa arati putin respect interlocutorului si discutiei in sine… :)))

    Reply

  9. mi-l imprumuti si mie? :)))

    Reply

  10. Foarte multe sunt activitatile pe care le fac singura, pentru ca, daca as sta dupa prieteni, nu stiu in ce masura as mai ajunge sa le fac.
    De exemplu, am hotarat cu o prietena sa mergem la aerobic. Zi de zi imi zicea ca de a doua zi mergem sau cand am mers erau zile cand spunea ca azi hai sa nu mai mergem.De doua luni am trecut pe cont propriu si merg zilnic si ma simt tare bine,singura bineinteles.
    La fel si in magazine si in supermarketuri imi place sa merg singura. Am stilul meu, nu stau si casc ochii aiurea, pretuiesc timpul, plus ca am stilul meu de a cauta ceea ce caut.
    Si la cantina, dupa ore, imi place sa merg singura, sa imi pun castile si sa scot si o carte. Si nu-mi pasa daca pentru ceilalti par o ciudata.
    Eu ma simt bine si cand sunt inconjurata de prieteni, dar si cand sunt doar eu cu mine.

    Reply

    • vai, mi-ai amintit cât am stat şi eu după colegele mele de apartament să mergem împreună la sală!🙂 Şi tot singură am ajuns. Şi-ntr-o lună eram fit!
      În magazine la fel, greu sunt compatibilă cu cineva🙂
      Mulţumesc!

      Reply

  11. Imi place sa fac lucruri singura, ba chiar ma enerveaza cand as vrea sa fiu singura si nu pot. Ma streseaza de exemplu oamenii care vin cand nu au treaba si te tin de vorba. Poate ca nici eu nu aveam ceva urgent de facut, dar poate atunci nu am chef de tine !
    Sunt lucruri despre care imi place sa cer parerea inainte de actiona, dar sunt si decizii pe care prefer sa le iau singura, indiferent de rezultate.

    Reply

Leave a Reply

