Gură de deal

Am ajuns ieri la bunici. Nordul Bucovinei. Plecat din Bucureşti, 28 de grade. Piatra Neamţ, 13. Molid, 9 grade. În casă!

Pentru că aveam deja trei pulovere pe mine şi-o bundiţă, telefonul cu ideea salvatoare a venit din partea mamei: Ieşi din casă şi ia-o la fugă pe deal. Zis şi făcut. Numai că mi-am lăsat ochelarii în bucătărie, de frig şi de frică să nu îmi stea inima înainte să ajung mare PR de trupă rock.

Pe pietrişul de peste calea ferată alergam cu ochii închişi. Începuse să burniţeze şi aveam gluga pe cap. Alergam şi nu simţeam decât vântul rece, picurii de ploaie, pietrele care-mi săreau sub tălpi şi mirosul de fân. Mai dădeam din mâini, parcă boxam. Dacă deschideam ochii mă simţeam ca un boxeur orb care îşi face antrenamentul de dragul mişcării fizice. Puf-puf, în aer! Hu-hu, inspir, expir. Am deschis poarta care duce pe colină şi-am băgat viteză şi mai mare. Mă dureau gleznele, greutatea mea când ţopăiam nu le făcea bine, leneviseră prea mult. Mă durea în piept aerul rece. Mă durea spatele şi parcă cu cât alergam mai cu spor, cu atât mă dureau mai puţine. Pfii, ce mă încălzisem!

-Bună seara, domnişoară, ce faceţi? mă întâmpină sus pe colină o doamnă ce-şi aducea vitele de la păscut.

-Ce să fac, am luat-o la fugă, prea e frig! Să ştiţi că am luat 10 la licenţă! (era una dintre intervievatele mele pentru lucrarea de final de facultate).

-Hahaha, seara bună, mă bucur! Vă mai aşteptăm pe la noi!

Am să vin. Am să vin.

-Cine-i fata ceea? întreabă un copil ce stătea pe poartă cu bunica, pe care o cunoşteam.

-E nepoata inginerului Chelariu, e mare de-acuma. O ştiu de când mergea aici la grădiniţă.

Acum aleargă de nebună prin sat🙂 De frig!

4 responses to this post.

  1. “Excellent” indeed. Cand descriai fuga pe deal, parca auzeam “Eye of the tiger” pe fundal😀

    Reply

  2. Posted by Simona P. on October 9, 2010 at 2:23 pm

    Frumoasa descrierea. Puteai sa scrii mai mult ca ai cu ce sa te lauzi, sau mai bine scrii o carte cu amintirile de la Molid🙂

    Reply

Leave a Reply

