Hei-Rup-ismul mişcării feminine

Dacă la bărbaţi ne referim spunând “purtători de pantaloni” ar trebui să mă adresez vouă, doamnelor, cu “preafericite purtătoare de fustă”, nu?

Eu iar sunt supărată pe femei. Pe majoritatea aia căreia îi port pică. Cu părere de rău am observat o tendinţă de autopropulsare, de automotivare în rândul femeilor. Nu zic că once in a while nu ai nevoie de un “We can Do It, Sister!”, dar până la melodii precum “Superwoman” (Alicia Keys), “You are beautiful” (Christina Aguilera)  sau în varianta mioritică “Sunt femeia NO1” (cu siguranţă interpretată de vreun mioritic cu nume de condiment) parcă e cale lungă. Parcă suntem toate la fundul unui butoi şi nu mai ştim cum să ieşim la lumină. Şi cum spune englezul MIND THE GAP, vă zic şi eu atenţie ce citiţi. Cărţi, mii de articole din tot atâtea mii de reviste în care suntem sfătuite cum să ieşim din anonimat, cum să ne pornim o afacere sau cum să ne dăm pe spate soţul cu cea mai bună tocăniţă. Fotografii cu femei în ipostaze cât mai diverse (în ipostaze decente, dar diverse), filme şi audiobookuri.

Dragă purtătoare de fustă, lumea ştie că eşti multi-tasking. Şi ştie că ai drept de vot.  Că poţi fi şi mamă şi femeie de afaceri şi gospodină extraordinară. Da, şi o amantă grozavă. Că te ţine să vânezi lei în Kenya sau să faci rafting pe vreun râu învolburat. Că poţi să tai lemne în timp ce legeni copilu şi poţi poza sexy pe plaje însorite? Că poţi să faci treabă bună ca secretara lu` Donald (Trump) sau că poţi scoate cărbuni din mină.

De ce atâta muncă de convingere? Chiar şi femeia de rând, din pătura/clasa mijlocie ştie că ea face cele mai bune murături şi că nimeni nu o întrece. Ştie că florile plantate cu mâna ei în grădină sunt cele mai frumoase şi că mor vecinele de invidie. Şi ea e o WonderWoman.

Dacă ar citi vreun bărbat cum se încurajează femeile una pe alta şi-ar râde în barbă. Ba mai mult, şi-au dat şi ei seama cât de neajutorate ne pot face să părem şi s-au apucat ei înşişi să ne dea sfaturi. Aţi auzit vreun bărbat ascultând în maşină în timp ce merge la o partidă de Friday Poker: “Cum să fii bărbatul ideal?” sau “ Cum să te vindeci de complexul de inferioritate”?

Nu sunt feministă şi îmi plac bărbaţii. Doar că vreau să renunţăm la colacul de salvare.

11 responses to this post.

  1. Posted by itirecomandam on September 20, 2010 at 11:38 am

    Mi-a placut! Excelent scris. Simplu si la obiect.

    Reply

  2. Bine graiesti Anne! Ce trebuie stiut e ca daca vrei sa faci ceva ai nevoie doar de vointa sa iti spui “Vreau sa fac asta” si o faci ( e valabil la ambele sexe). Nu cred ca toate femeile care au facut niste actiuni “extraordinare” care pana acum le faceau doar barbatii, au fost incurajate de catre cineva, dimpotriva. Ele si-au propus ceva si au reusit. Primul pas este sa vrei cu adevarat !

    Reply

    • Power to the women!🙂 Eu criticam revistele care iti baga prostii in cap.

      Reply

      • Pai da, asta ziceam si eu ca nu ai nevoie de nici un fel de incurajare din partea celorlalte “purtatoare de fuste”. Si aici se simte prezent spiritul de turma ce caracterizeaza bine spiritul uman, iar pe segementul asta se axeaza cel mai mult revistele.

  3. colacul pe care il arunci hidrei foiletoniste cu pretentii feministe ar fi ingurgitat si eclozat sub forma unui articolash de genu’ “Sa renuntam la colacul…celulitic”;)) trist…

    Reply

  4. Posted by fulgutzz on September 21, 2010 at 10:51 pm

    eu una militez pt altceva. sa recunoasca toata lumea ca femeia si barbatul sunt doua entitati ce se completeaza.fiecare are ceva special,niciunu nu e mai destept/istet/frumos/slab. unul fara altul nu functioneaza cum trebuie si trebuie respectat mersu'[ vietii. al trenurilor, al microbuzelor ;)) etc]

    Reply

  5. Posted by sonia on September 25, 2010 at 10:48 am

    Dar feminismul nu inseamna doar sloganul “we can do it, sister!”. feminismul spera la o lume in care nu o sa vezi in publicitate doar femei care spala vase, care fac din curatenie o ambitie si o obsesie personala, reclame gen “mama spala haine, ca de obicei” in care solutia nu e sa imparti spalatul vaselor ci sa iei o masina de spalat vase sau un detergent mai bun (dau exemplele astea de publicitate ca ma ating cel mai mult, dat fiind unde suntem la master). reclame in care femeile pot da sfaturi doar despre mancare, ingrijit copii, machiaj, iar barbatii sunt cei care te invata despre investitii, banci, masini etc etc.
    Plus ca tu ai balls, dar nu esti reprezentativa pentru milioanele de femei care nu au. Ma rog, e o discutie lunga🙂

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: