16ele.

Sau tramvaiul albilor.

Tramvaiul 16 transportă oamenii albi prin mahalaua Orientului. Mahalaua Bucureşciului vechi în care nu eşti binevenit. Mahalaua în care stau la poartă trei generaţii de hitani şi privesc pe sub sprâncenele încruntate Tramvaiul Albilor.

Azi au pus pocnitori pe linia lui 16. “`Tu-vă muma-n cur cu pocnitorile voastre!” se agită vatmanul pentru câteva secunde. Pe Viitorului, Speranţei (nume alese parcă dinadins) şi Vasile Lascăr, până la Moşilor, ochi închişi la culoare te petrec prin toate staţiile. Bătrâne ridate cu sprâncene stufoase şi batice stau în faţa magazinelor de pe vremurile nostalgiei şi strigă, parcă peste Tramvaiul Albilor, la beţivul de pe partea celalaltă a liniei. Copii grăsuni şi mame tinere îmbrăcate în roz sparg seminţe şi studiază albii din 16. Magazinele cu nume postbelice (La Taica Lazăr, Mă numesc Opt) se învecinează cu gropile de gunoi ad-hoc. O casă părăsită din care ies ligheane sparte şi mormane de moloz ori curţi cu gardul tăiat care adăpostesc gunoi menajer, haine ponosite şi alte resturi, parcă ale trecerii nomazilor.

16-ele nu e bine primit în mahala. 16-ele are viteza redusă la 10kmph când trece prin faţa băncii pe care stă întins şi pufăie un al-străzii. 16-ele face legătura între Cocor cu ale sale ecrane imense şi porţile ferecate cu lacăte ruginite ale Mahalalei.

20 responses to this post.

  1. Posted by Simona P. on September 5, 2010 at 8:16 pm

    Eram sigura ca imparti cu toata lumea “calatoria” de astazi cu tramvaiul 16. Nu am trecut niciodata pe acolo, dar scenariul mi l-ai facut si stiu la ce sa ma astept…Trebuie doar sa trecem pe langa ei fara sa le dam vreo atentie, chiar fara sa fim mirati de a lor lume pentru ca “bate” la ochi🙂

    Reply

  2. 🙂 A fost o calatorie inspiranta, nu?🙂

    Reply

  3. Posted by mmm on September 6, 2010 at 9:42 am

    Foarte interesante calatoriile cu 16, eu am mers cateva luni cu el de la un capat la altul.

    Reply

  4. asta e transportor hardcorist; facut sa treci cu el taramul lui nimenea.
    imi par masinarii ciudate tramvaiele de cand in brasov nu il mai avem nici pe singurul care a fost vreodata. si desi am mers tot liceul cu tramvaiul dus intors, cand am citit, nu mi-am amintit de plictiselile din 101. dar mi-am amintit de un tramvai din timisoara pe care il asteptam in statie la 4 dimineata sa ma duca la gara. cu frig si vant de februarie eu imi puneam speranta in tramvaiul cu numar necunoscut. in spatele meu erau ceva blocuri dar inainte era numai camp. camp si intuneric. nu credeam ca o sa opreasca. era tot un fel de taramul lui nimenea.

    Reply

  5. Posted by nimeni on September 7, 2010 at 9:02 pm

    esti dusa…ce cauti tu defapt in bucuresti?

    Reply

  6. 16le continua pe lizeanu, acolo e apogeul. si apoi pe maica domnului unde la capat coboara studentii de la constructii. si o parte din cei de la arhitectura. 16, uneste el mahalaua, dar cand il astept la ora 10 jumate seara undeva pe la piata gemeni si e pustiu, imi vine sa cant ‘du-m-acasa mai tramvai, du-ma iute ce mai stai?’

    Reply

  7. Anne, eşti excesivă cu corectitudinea politică. Te omoară cineva dacă le spui “ţigani”? Că doar nu zici “ciori”. Nici ei între ei nu îşi zic “hitani”, “rromi” sau alte prostii de-ăştea cosmopolite.

    Reply

  8. Prinsesem aluzia, doar că n-au ei faţă de romantismu-ăla din cântec.

    Reply

  9. Posted by turangalila on September 14, 2010 at 3:11 pm

    hei, foarte faina povestioara:) unde se afla, mai exact, magazinul ‘ma numesc opt’, sunt foarte curioasa ce se vinde acolo?

    Reply

  10. Posted by Anda on September 15, 2010 at 5:20 pm

    Magazinul se numeste “Ma cheama opt” , este la intersectia cu Hristo Botev (adica prima statie cu 16le de la sf Ghe). A, si este SH cu haine de firme. De afara arata bine…. Sunt navetista pe 16…uoffff, greu…!! :))

    Reply

  11. […] nefericite din mijloacele de transport în comun (sigur vă amintiţi prima mea călătorie cu 16ele sau cum s-a gândit cineva să se masturbeze în autobuz) azi vă povestesc cum am avut o chimie […]

    Reply

Leave a Reply

